Na podvozku GAZ-66 vznikl v roce 1976 v národním podniku Karosa Vysoké Mýto, hlavním výrobci autobusů v Československu, prototyp nového autobusu s pohonem 4×4. Jednalo se o autobus z panelů, které využívaly mnoho dílů z již sériových autobusů, případně připravovaných do výroby – například z řady 700. Shodná je většina oken, kromě čelního a 2 bočních vpředu. Dveře jsou použity po úpravě ze skříňové nástavby vozů Avia. Sedačky, madla, odkládací prostory nad cestujícími byly použity z autobusů. Tento vůz konstrukčně řešila skupina konstruktérů pod vedením pana Karla Váchy v n. p. Karosa. Následná sériová výroba probíhala ve Vojenském opravárenském podniku Olomouc, kde vzniklo kolem 46 autobusů. Některé zdroje zmiňují až stovku těchto vozů. Střední skupina vojsk poskytovala na stavbu autobusů vlastní vojáky z olomouckých posádek, kteří prováděli montáž. Tím se řešilo splácení dluhu za odběr autobusů Střední skupinou vojsk. Maximální rychlost autobusu byla 90-95 km/h. Předpokládaná výroba probíhala v letech 1976-1978. Výskyt těchto autobusů ve službě je potvrzen například v Rokytnici v Orlických horách, ale také v Milovicích a jinde.